Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Denne uges indlæg er det første i serien #HvadErØKO? som består af spørgsmål man ofte hører i forbindelse med økologi. hvis du har et godt spørgsmål, du gerne vil have besvaret, så send mig det i en mail på riisom@gmail.com


Today is your lucky day! Efter dette indlæg vil du have to gode grunde til at købe økologisk uden at skulle føle at du kaster penge ud ad vinduet.

Ind imellem har jeg lyst til at gøre noget godt for mig selv. Ind imellem har jeg også lyst til at gøre noget godt for andre. Når jeg køber økologisk føler jeg at jeg gør begge dele. Økologi bliver mere og mere populært. For mig og de fleste jeg kender er det naturligt at spise økologisk. Men jeg hører ofte rygter om økologi. Derfor har jeg formuleret to vigtige grunde til at du kan købe økologi med god begrundelse:

1. Der føres kontrol med økologiske varer ligesom med konventionelle varer. Hvis man ikke tror på kontrol, stiller man ikke bare spørgsmålstegn ved økologi, men ved vores system generelt.

2. Producenterne af økologi er ofte ideologer som mig og mange af dem tænker mere på hvordan produktion og forbrug påvirker miljø og menneske end de tænker på penge.

Hvis du selv kender flere, så del dem med os andre i kommentarfeltet nedenunder.

Økologi er økologisk! Og fra nu af ved du nu hvad du skal svare, hvis du hører nogen sige at det er et markedsføringstrick. Desuden kan du trygt og roligt selv købe økologi!

IMG_0780


Tak fordi du læste med! Jeg glæder mig til at høre dine kommentarer så hold dig ikke tilbage. jeg vil opfordre dig til at dele dette indlæg på de sociale medier du benytter. Du kan bruge knapperne herunder!

Husk at se med på i næste uge Torsdag kl 19.30 hvor jeg lægger min anden video op i serien #MinØKO.

