Tags

, , ,

I denne uge får Du min mening om økologisk landbrug på verdensplan. Min kollega Mads sendte mig denne radioudsendelse fra DR og jeg har fået lov til at nævne ham her i artiklen. Tak Mads!

Økologi er bæredygtigt

Det Økologisk Landsforening siger er at når man dyrker på økologisk vis, er der intet behov for sprøjtemidler. Ifølge udsendelsen bremser sprøjtemidler ofte produktionen. Landmænd der uddannes i økologisk landbrug kan producere dobbelt så meget som i konventionelle landbrug.

Økologisk Landsforening havde skrevet en fin artikel om samme emne og som du kan læse her.

Min mening er at alt burde produceres økologisk. Der findes ingen grund til at vi skal købe varer produceret af folk der kommer til skade under dyrkning og produktion. Det er ikke sundt for dem. I sidste ende er det heller ikke godt for os forbrugere at spise eller bære noget, som er produceret under giftig forhold. Vi har bare en krop og den skal vi bruge resten af livet.

Tak fordi du læste med i dag! Jeg udkom lidt forsinket på grund af min rejse til Jylland og uforventet mange trafikuheld på E45 på vej mod Aarhus. Som du forhåbentlig har lagt mærke til, har jeg fået nyt tema på bloggen og jeg håber du synes om det! Tak i denne uge til Mads for input! Har Du derude også nogle forslag til hvad jeg skal tage op, så sig til!

På gensyn næste Torsdag kl. 19.30

Med økologisk Hilsen Alice

