Tags

, , , , , , , , , , , , , , ,

Fordi jeg vil have billigere økologi! Min livsfilosofi er: folk vil altid det bedste, men nogengange ved de ikke hvad det bedste er, og så skal jeg da nok hjælpe dem til at forstå hvad der er bedst!

ØkoMærketForleden var der en af mine veninde der sagde til mig: når der er et informations-hul, fylder man hullet ud med negative påstande. Det er helt sikkert derfor økologi ikke er mere populært. Det tror jeg fordi når man remser op hvilke fordele der er ved økologi, så er det svært at forstå at ikke flere spiser økologisk. Så der må mangle meget information om økologi.

Danmark

Derfor sidder du lige nu og læser en tekst der handler om at Danmark trænger til oplysning om økologi.

Derudover tror jeg på “Teorien om udbud og efterspørgsel” som går ud på at: “jo mere der købes, desto mere vil der produceres” og så vil der komme flere varer og så vil der købes mere og så vil prisen falde.

Fordi jeg har læst at blogindlæg med mange grafer og billeder læses og deles mere, så får Du lige noget du kan imponere dine peers med OG hjælpe mig samtidigt:

Udbud og Efterspørgsel

For at jeg selv skal kunne fortsætte med at købe økologi, men til billigere pris, vil jeg gerne at Du, jeg og alle de andre borgere her i landet, køber økologisk så vi kan øge efterspørgslen på mængden af økologiske varer. Desuden vil jeg gerne at alle landmænd her i landet begynder at producere økologisk, så vi får et større udbud. Og når efterspørgslen øges, så vil der være flere der fristes til at producere. Dermed vil der blive større konkurrence om at sælge produkter og priserne vil så falde. Når man producerer mere, vil man få stordrifstfordele. Stordriftsfordele påvirker også priserne i en købevenlig retning.

Det vil i grafisk form se ud som herunder: mængden øges og dermed falder prisen:

Følgerne af øget Efterspørgsel

Fra mine venner og kolleger ved jeg at man som dansker ville vælge økologisk fremfor konventionelt producerede varer hvis prisen er ens.

Altså den korte version: ØkoCentralen skal skabe bedre viden for alle om økologi. Den skal være et overflødighedshorn af viden om hvad økologi er og svare på de spørgsmål du måtte have om økologi.

Tak fordi du læste med! Husk at like og dele opslaget med dem du kender, så vi sammen kan gøre Danmark til et bedre sted at være. Hvis du har spørgsmål er du som altid velkommen og har du feedback som jeg kan bruge til at forbedre siden med, vil jeg sætte pris på at høre det.

Vi ses igen næste Torsdag kl. 19.30 her på bloggen!

Med økologisk Hilsen Alice

