Siden sidste uges indlæg har økologi været nævnt meget i medierne. Jeg synes det er et godt tegn. Kritik og debat af økologi tolker jeg som et tegn på at danskerne får øjnene op for værdien.

Fødevareminister Dan Jørgensen kalder sig selv for madens minister og har i den sidste tid kørt en kampagne der handler om at få danskerne til at tænke på madlavning. Danmark’s nationalret er blevet kåret og Stegt Flæsk med Persillesovs er løbet af med sejren.

Desuden bliver kritikken af økologi som landbrug skarpere. Selvom Økologisk Landsforening har modbevist kritikken, kommer den igen op.

I dag udgiver formanden og direktøren for Økologisk Landsforening en artikel i Politiken.

Dansk Landbrug producerer mad nok til 15 millioner mennesker i dag, men kunne teoretisk set med samme areal producere mad til op til 80 millioner mennesker. Vi taler ikke for lukning af den animalske produktion i Danmark – økologer producerer også kød og mælk, heldigvis

Tak fordi du læste med! Husk at like og dele opslaget med dem du kender, så vi sammen kan gøre Danmark til et bedre sted at være. Hvis du har spørgsmål eller har du feedback som jeg kan bruge til at forbedre siden med, er jeg glad for at høre det. Du kan enten kommentere på indlægget, sende mig en mail på riisom@gmail.com, ringe mig på 31166524, sende SMS eller skrive til mig på facebook.

Vi ses igen næste Torsdag kl. 19.30 her på bloggen!
Med økologisk Hilsen Alice

