Tags

, , , , , ,

Denne uges debat om hvad økologi kan og ikke kan, kalder på påmindelsen om at intet i denne verden er konstant. Jeg kan ikke komme i tanker om noget der ikke har ændret sig med tiden. Politik, tv-udsendelser, Danmark, mit eget liv, ja selv de mindste ting som mit hår eller hud. Alt ændrer sig -og heldigvis! Tænk hvis alt forblev det samme. Det ville virkelig være kedeligt. Og hvis jeg skal påstå noget jeg ikke har viden til at begrunde, vil jeg sige at jeg ikke tror der ville være liv på jorden hvis ikke vi havde degration, forandring og begyndelse.

deadline økologi

I Deadline kl.22.30 havde Krause-Kjær to gæster i studiet for at diskutere hvorvidt økologi er vejen frem eller ikke. Udsendelsen satte tanker igang omkring biodiversitet og “moderne teknologier”.

Efter min mening er biodiversitet først og fremmest en romantisk tanke, der hylder menneskers ønske om at være gode ved naturen. Vil man gerne det, så er økologi vejen frem. Det er både professoren og økologer enige om. Der hvor vi ikke er enige er når det kommer til moderne teknologier. Professoren mener at kemikalier er “moderne” og hvor han får det fra, ved jeg ikke. Tværtimod er økologi meget mere moderne og i stedet for sprøjtegifter er der faktisk tale om naturligt fremstillede gødere og dyrkelsesmetoder, som jeg kategoeriserer som “moderne teknologier”. Økologi er ikke bare at lade naturen gå sin gang. Det er en metode hvormed vores behov opfyldes på en mere bæredygtig måde. Det er da moderne!

Økologi udvikles i takt med at jorden drejer. Økologi er ikke det samme nu som for 2 år siden og vil heller ikke være det samme om 2 år. Heldigvis!

Tak fordi du læste med! Husk at like og dele opslaget med dem du kender, så vi sammen kan gøre Danmark til et bedre sted at være. Hvis du har spørgsmål eller har du feedback som jeg kan bruge til at forbedre siden med, er jeg glad for at høre det. Du kan enten kommentere på indlægget, sende mig en mail på riisom@gmail.com, ringe mig på 31166524, sende SMS eller skrive til mig på facebook.

Vi ses igen næste Torsdag kl. 19.30 her på bloggen!
Med økologisk Hilsen Alice

