Tags

, , , , , , , , ,

Så er der udskrevet valg i Danmark! Det bliver spændende at se om det får nogle konsekvenser for økologien. Hvis vi antager at der bare er to mulige konsekvenser af valget -nemlig at enten bliver Lars Løkke statsminister, eller også beholder vi Helle Thorning-Schmidt- så ser jeg følgende scenarier:

Lars Løkke: en kort googling giver mig indtrykket at Løkke ikke går meget ind for økologi. Der kommer hits op med overskriften: “Lars har lagt løkken om økologien”, “Lars Løkke nedtoner økologi” og så videre. Mit indtryk er at heller ikke Søren Pape, Anders Samuelsen eller Kristian Thulesen-Dahl går ind for økologi. Jeg har aldrig hørt dem udtale sig i den forbindelse i hvert fald. Også en borgerlig regering vil skulle forholde sig til EU og de vil formodentlig være mere villige til at lade EU afskaffe det røde Ø-mærke.

Helle Thorning-Schmidt: Hvis den siddende regering bliver siddende, kan jeg ikke se at Dan Jørgensen ikke skulle fortsætte som fødevareminister. Både HTS & DJ er kyndige når det kommer til EU lovgivning og jeg tror at Dan Jørgensen vil kunne give Danmark et grønnere aftryk og bedre vilkår for økologien.

Hvis en borgerlig regering dog alligevel skulle kunne gøre noget for økologien, så er det fordi jeg ved de lægger stor vægt på Danmarks konkurrenceevne. Og økologien er en stor konkurrence-faktor og noget som vi ville kunne tjene stpre penge på, hvis vi udvikler det.

Til dig, der læser dette: godt valg og tak fordi du læste med 🙂

sammen kan vi gøre Danmark til et bedre sted at være. Hvis du har spørgsmål eller har du feedback som jeg kan bruge til at forbedre siden med, er jeg glad for at høre det. Du kan enten kommentere på indlægget, sende mig en mail på riisom@gmail.com, ringe mig på 31166524, sende SMS eller skrive til mig påfacebook.

Vi ses igen næste Torsdag kl. 19.30 her på bloggen!
Med økologisk Hilsen Alice

